Garantie & klachten
Garantie
Wettelijke garantie
Een product moet die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn. Kortom: doen wat jij, de koper, er redelijkerwijs van mag verwachten. Dat betekent dat een product bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken mag vertonen. Blijkt een product niet aan deze verwachtingen te voldoen - met andere woorden: vertoont het een mankement - dan zal Zengrowth dit in beginsel kosteloos herstellen. Of als dat niet mogelijk is, een vervangend, vergelijkbaar product leveren.
Productgarantie
ZenGrowth massagetafels en massagestoelen
5 jaar fabrieksgarantie op het frame en kabelsysteem, 2 jaar fabrieksgarantie op overige onderdelen (denk hierbij bijvoorbeeld aan accessoires, anti-slip-poten of de clipjes om de massagetafel op te vouwen). Alle reparaties worden kosteloos uitgevoerd door de fabrikant en waar mogelijk worden losse onderdelen opnieuw opgestuurd. ZenGrowth staat voor hoge service, dus ook na de garantieperiode denken ze nog steeds mee in het oplossen van eventuele schade.
ZenGrowth elektrische massagetafels
5 jaar fabrieksgarantie op het frame en 2 jaar fabrieksgarantie op overige onderdelen. Alle reparaties worden kosteloos uitgevoerd door de fabrikant en waar mogelijk worden losse onderdelen opnieuw opgestuurd.
Overige items met een garantieperiode in ons assortiment
Naast onze massagetafels en massagestoelen, zijn er ook andere items uit ons assortiment die een garantie hebben. Denk hierbij aan hotstonebenodigdheden, werkwagens of massagekrukken. Voor deze producten wordt er op een case-to-case basis gezocht naar de juiste oplossing in overleg met de fabrikant. Ook hierbij geldt dat alle reparaties kosteloos worden uitgevoerd door de fabrikant en waar mogelijk worden losse onderdelen opnieuw opgestuurd.
Uitzonderingen op de fabrieksgarantie
Voor ons is het helaas niet mogelijk om alle mankementen te vergoeden. Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, kan er helaas geen aanspraak op de fabrieksgarantie worden gedaan. Onder oneigenlijk gebruik verstaan wij het volgende:
Incidentele schade aan de stoffering van de massagetafel, massagestoel of massagekruk
Denk hierbij aan scheuren in de stoffering en het afbrokkelen van de stoffering.
Bij het uitpakken van het product raden we aan zorgvuldig en voorzichtig te werk te gaan. Schade, zoals een scheur in de stoffering, door het gebruik van scherpe voorwerpen wordt namelijk niet vergoed door de fabrikant.
Het gebruik van de verkeerde schoonmaakmiddelen of sterkere chemische middelen kan ervoor zorgen dat de stoffering van je massagetafel, massagekruk of massagestoel afbrokkelt en dus blijvend beschadigd. Net als met olie, kunnen deze middelen ervoor zorgen dat de stoffering loslaat of afbreekt. Lees ons artikel over hoe je jouw massagetafel moet onderhouden om te zorgen dat dit nooit een probleem wordt!
Ook kan het langdurig gebruik van de massagetafel in een droge, warme ruimte er voor zorgen dat de stoffering gaat afbrokkelen. Zorg daarom voor een goede luchtvochtigheid in de ruimte met het gebruik van waterverdampers, dit is ook beter voor je eigen gezondheid.
Berg verder de massagetafel nooit op naast de verwarming en berg de massagetafel niet op in de auto als het erg koud of erg warm is.
Schade in het algemeen door het niet goed lezen van de instructies
Alhoewel dit wellicht als iets minder relevant klinkt voor bijvoorbeeld een massagekruk, is dit zeker iets waar je rekening mee dient te houden bij een elektrische massagetafel of hotstoneheater. Lees daarom altijd de gebruiksaanwijzing van het product en neem bij vragen altijd contact met ons op!
Wat gebeurt er als mijn producten kapot zijn?
Alle artikelen worden voor verzending zorgvuldig door ons gecontroleerd en indien nodig getest. Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is. In dat geval voorzien wij je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing.
Wanneer een artikel toch defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij je vriendelijk om dit zo spoedig mogelijk te melden. Indien mogelijk per e-mail met jouw klantgegevens erbij vermeld. Vervolgens zullen wij je zo spoedig mogelijk berichten over een oplossing.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@demassagewinkel.com. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Wij streven er na om al onze klanten tevreden te krijgen met een aangeschaft product. Mocht je een klacht hebben dan raden wij je dus aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door ons een e-mail te sturen. Voor al onze contactgegevens zie de pagina contact.